About Me

My photo
Sungai Buloh, Selangor, Malaysia
.... enjoying the simplest things in life - the smell of freshly-cut grass,......

Followers

Saturday 26 November 2011

Bunga Daisy, Bunga Butang

Mak Aji cuba ambil gambar bunga jarak dekat untuk melihat sejauh mana keupayaan kamera merakam perincian pada bunga. Sila lihat betapa cantiknya bunga biasa-biasa jika dilihat dari dekat:

Bunga butang - such brilliant colours!

Bunga daisy

Semoga dengan melihat bunga-bungaan ciptaan Allah ini, maka akan terbit rasa betapa kerdilnya kita berbanding Kebesaran Allah!!

4 comments:

  1. cantik2 warnanya...tahan nafas nak snap.. tahan nafas saya melihatnya he he

    ReplyDelete
  2. Salam Mar,

    he he, memang tahan nafas nak snap sbb kena letak dlm jarak beberapa cm dr kelopak bunga. time tu testing kamera br.

    ReplyDelete
  3. Salam Mah,tak pernah masuk lawat blog you yg ni..sejak you ambik gambar nanas tu baru I tergerak hati nak lawat blog ni...menarik dan buat I terfikir..Maha Suci Allah yg mencipta segalanya utk kita,warna warni alam yg tentu ada hikmah di sebalik penciptaannya..tak pernah terfikir pun..sekadar melihat begitu saja..nampaknya berjasa juga usaha yg you buat blog ni..sedikit sebanyak boleh menjentik hati pembaca untuk sedar akan kebesaran Allah dan melihat di sebalik kecantikan itu..berdakwah melalui blog!

    ReplyDelete
  4. Salam Wan,

    Setuju sangat tu Wan, kita ni semasa sibuk kerja jarang sempat teringat akan kebesaran Allah, sibuk sangat konon. Memang itupun salah satu tujuan utama blog ni dihasilkan, untuk mengingatkan diri sendiri dan juga pengunjung lain insya-Allah! Rajin-rajinlah singgah lagi!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...