About Me

My photo
Sungai Buloh, Selangor, Malaysia
.... enjoying the simplest things in life - the smell of freshly-cut grass,......

Followers

Monday 1 July 2013

Tambah Stok Benih

As-salam.

Semasa berkunjung ke Pasar Siti Khadijah di KB, Mak Aji sempat terjumpa sebuah gerai kecil yang menjual benih. Pelbagai benih sayuran di jual dan sempatlah juga Mak Aji membeli benih sawi, bayam merah serta petola (tene kata orang Kelantan). Ini gerainya:

A very humble gerai yang menjual benih!

Peluang berkunjung ke rumah sepupu Pak Aji juga digunakan untuk menambah stok benih serta anak pokok bunga juga! Pak Aji asyik senyum sahaja melihatkan gelagat isterinya ini!!

Ini pokok kacang renek kepunyaan sepupu Pak Aji. 
Mak Aji juga mendapat benih kacang ini! Tidaklah perlu Pak Aji siapkan para lagi untuknya, cuma perlu pancang pendek sahaja. Mak Aji juga seronok mel;ihat beberapa pokok bakawali yang ditanam di beberapa pasu besar di porch rumahnya. Lihatlah:

Bakawali jenis bunga berkelopak runcing. Beberapa kelopak sudah layu dan beberapa hari
lagi akan kembanglah lagi yang selebihnya!!
Tentu juga Mak Aji mendapat anak pokoknya! Semasa menziarah adik Pak Aji pula Mak Aji sempat mendapat keratan batang pokok tudung periuk berbunga kuning. Yang sedia ada di rumah yang berbunga merah sahaja. Oh ya, semasa menginap di rumah adik Pak Aji sempat juga Mak Aji kecek cili api putih (semasa belum masak) daripada adiknya seperti di foto bawah:

Cili api untuk makan dan juga benihnya.

Seronok betul Mak Aji menyelam sambil minum air sekali!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...