About Me

My photo
Sungai Buloh, Selangor, Malaysia
.... enjoying the simplest things in life - the smell of freshly-cut grass,......

Followers

Thursday 23 October 2014

Tamu yang Khusyuk

As-salam.

Sambil menyiapkan kerja-kerja di laman, Mak Aji terdengar kruk krik, kruk krik. Puas Mak Aji mencari punca bunyi - seram kalau-kalau sang ular datang lagi (ular ada bunyi ke??)! Akhirnya Mak Aji terpandang tamu ini yang sedang khusyuk menghadap buah mangga yang dimakan sehingga licin bersih hingga ke bijinya!:

Dari sini datangnya bunyi itu!
Cukup khusyuknya dia makan!

Beberapa minggu lepas Mak Aji sempat melihat beberapa biji mangga bersepah di atas bumbung khemah di laman - rupa-rupanya mereka kenduri mangga di situ! Memang seronok mereka apabila mangga banyak buahnya! Kami juga sebagai tuan puas makan dan sempat juga berbagi buah mangga dengan jiran-jiran. Alhamdulillah atas rezeki!




4 comments:

  1. selera dia makan yer mak aji.. mak aji pun dpt pahala sekali..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Julsjulie80,

      Memang banyak tupai serta burung yang bertamu di laman Mak Aji ni. Kadang2 kami berebut juga buah di laman - kalau rezeki kami, kamilah dapat. Kalau mereka cepat pula kami melepas! Mulanya geram juga tetapi lama kelamaan reda ajalah, memang rezeki mereka! Sama2lah kami berkongsi rezeki Allah.

      Delete
  2. Dekat sini jamuan tahun baru banyak betul betik berlubang atas pokok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Diana,

      He he, rezeki mereka sang tupai! Mak Aji pun biasalah begitu. Yang tak tahan tu mereka dok kenduri atas khemah dengan buah mangga bersepah2 atas bumbung khemah. Sakan!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...