About Me

My photo
Sungai Buloh, Selangor, Malaysia
.... enjoying the simplest things in life - the smell of freshly-cut grass,......

Followers

Wednesday 26 November 2014

Berbunga Sudah!

As-salam.

Beberapa bulan lau Mak Aji mendapat keratan batang bunga raya beberapa jenis sambil pergi kenduri kahwin anak buah Pak Aji di Pahang. Alhamdulillah kelopak bunga pertama sudah kembang dan alhamdulillah cantik warna picnya. Bunganya juga dua tingkat. Lihatkan:

Cantik warna dan bentuknya!
Kembang nan sekuntum!

Dengan itu bertambahlah koleksi bunga raya Mak Aji, alhamdulillah! Seronok tukang kebun apabila pokoknya mengeluarkan bunga sulung!



6 comments:

  1. Assalam Mak Aji.. owh ada warna jingga juga ya.. yang dua tingkat ni saya ada warna merah menyala je.. Sahara Tent tu di Jalan Ampang.. tersorok papan tandanya ..kena tanya waze ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Mar,

      Ada Mar, cantik, kan! Semasa Mak Aji menghuni rumah yang disediakan semasa bertugas di JB dahulu, orang yang sebelum Mak Aji ada menanam versi dua tingkat yang merah tu. Semasa pindah balik KL lupa nak ambil keratan, sayang betul! Oh, ok, Mak Aji agak baik dengan Waze, selalu bertanya dia, tq Mar!

      Delete
  2. salam makji,
    wah mcm cepat jgk kan berbunga...ygbegini cntik jgk warnnya tau..klau kumpul byk2 mmg lg cantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam UAA,

      Sebenarnya pokok ni masih di pasu secara beramai-ramai selepas Mak Aji semai. Hajat nak dipindahkan ke tanah, entah kat ceruk mana lagi nak ditanam?? Rasa macam dah penuh penar dah laman!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...