About Me

My photo
Sungai Buloh, Selangor, Malaysia
.... enjoying the simplest things in life - the smell of freshly-cut grass,......

Followers

Friday 11 October 2013

Meriah Bunga Trumpet Besar

As-salam.

Apabila pokok anggur dialih ke pergola sisi, maka pergola besar dihuni secara sendirian oleh pokok trumpet (besar). Sebenarnya sebelum menghuni sendirian bunganya sudah galak pun. Saksikan:

Seronoknya dia memanjat.
Di pergola banyak bunga yang kembang dan di tanah juga bertaburan bunganya yang gugur. Sayang sekali kembangnya sehari dua sahaja.



4 comments:

  1. Saya suka bunga ni Mak Aji...cantik bila dia dah kembang tu...tp sayangnya takde space dah nak tanam....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Lynna,

      Mak Aji tanam dalam pasu besar tapi akarnya berjalan entah ke mana-mana je. Kalau boh dalam pasu takpe cuma akarnya kena ada tempat menjalarlah. Mak Aji pernah tengok orang tanam kat porch, pastu diolah sulurnya melintang ke tiang sebelah sana. Bila berbunga cantik pula tengok bunga melintang porch!

      Delete
  2. salam makji,
    rasanya bunga nie pernah tengok kat taman orchid kat sini dulu ..mcm inilah gayanya..rupanya nama ier trumpet besar yer..mmg nampak cam trumpet pun kan..

    ReplyDelete
  3. Salam Ummuaidan,

    Mak Aji saja je boh nama trumpet besar sebab ada bunga trumpet kecik (pun main boh je namanya, he he) supaya senang nak rujuk bunganya berdasarkan bentuknya. Nama sebenarnya, atau local name dia wallahualamlah. Oh, ada juga kat sana ya!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...