About Me

My photo
Sungai Buloh, Selangor, Malaysia
.... enjoying the simplest things in life - the smell of freshly-cut grass,......

Followers

Saturday, 23 November 2013

Tanduk Rusa dalam Siput

As-salam.

Antara yang menarik untuk dikongsi lagi ialah foto berikut. Menantu Mak Aji yang menunjukkan kepada Mak Aji dan bertanyakan adakah siput sebenar atau tidak apa yang dilihatnya itu! Perhatikan:

Apabila diperhatikan dari dekat, memang siput sebenar!
Entah siput yang sudah mati ataupun sengaja dibunuh untuk mendapatkan kulit siput ini ya? Wallahualam!

22 comments:

  1. Replies
    1. Salam Ijad,

      Selamat berkunjung ke sini.

      Delete
  2. salam makji,
    kulit siput tuh nampak real..besar agaknyer yer..mmg kreatiflah dorang nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ummuaidan,

      Apabila dibelek memang siput sebenar dan besar! Betul tu!

      Delete
  3. cantik pulak jadi pasu mcm ni...besar betul jenis siput ni kalau lah ianya real

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Nadia,

      Memang real siput ni dan besar saiznya.

      Delete
  4. salam mak aji, byk nyo kulit siput...kulit ni ori or artificial mak aji? comei...

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Salam Muka petak petak,

      Betul tu, lepas ni kalau terjumpa bekas yang cantik agak2 boleh dibuat pasu bolehlah kita jadi sekreatif ini ya!

      Delete
  6. Salam Mak Aji, unik betul pasu siput ni.. mmg macam betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Perdasanmanis,

      Memang siput betul dan tentunya unik sekali!

      Delete
  7. Kalau dah besar pokok tu tak kuat siput tu dan tanggung Mak Aji:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kakzakie,

      Pasu untuk semasa pokok kecil ajelah, lepas tu nak kena tukar pasulah pulak.

      Delete
  8. Replies
    1. Salam Awin,

      Oh ya ke, Mak Aji baru tahu. Siput Afrika yang saiz besar2 gini ya!

      Delete
  9. Assalam mak aji,

    cantik pulak saya tgk,tp mesti pokok2 sesuai sahaja yang boleh letak. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ibu Qis,

      Betul tu, pokok kenit je, bila besar dah kena alih. Siput kenalah boh pokok kenit lain pula.

      Delete
  10. Besar sangat siputnya tu...agaknya ada ke org makan isi yg sebesar tu? Tapi cantik pulak bila gayut macam tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam JunAina,

      Memang besar siputnya. Dimakan, kurang pastilah pulak Mak Aji. Kalau di Kelantan orang makan siput sawah yang rupa macam ni tetapi tetapi saiz cenonet je! Memang cantik!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...