About Me

My photo
Sungai Buloh, Selangor, Malaysia
.... enjoying the simplest things in life - the smell of freshly-cut grass,......

Followers

Friday, 9 November 2012

Bunga Liar Lagi

As-salam.

Semasa menggali lengkuas untuk masak singgang ikan aya/tongkol tempoh hari, Mak Aji terlihat bunga liar berikut yang berdekatan dengannya. Walau bunga liar, namun tetap cantik:

Semacam orkid sedikit rupanya.
Dengan kudupnya sekali.



7 comments:

  1. cantik gitu..putih kebiruan warnanyer..redup mata memandang...

    ReplyDelete
  2. ingatkan orkid td...cantik..sebab putih pastu ada shade purple plak...

    ReplyDelete
  3. salam Ummuaidan, Nadia,

    Cantik bunganya, sekali pandang memang macam orkid, cuma giveawaynya daunnyalah. Jadi, jangan tengok daun, tengok bunga je. Kita biasa x pedulikannya sebab namapun bunga liar, kan...

    ReplyDelete
  4. bunga liar kita kadang2 terlepas pandang...namun jika diamati ada sesuatu yg istimewa...kelainan berbeza.
    Yang lain itu indah.
    simpan sebagai koleksi....

    ReplyDelete
  5. salam Mak Aji..rasanya kat depat rumah disini banyak pokok ni..lebah suka walau pun bunga nya kecil..kadang-kadang ingatkan macam spesis kacang pokok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Mar,

      betul tu, ada rupa bunga kacang.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...