About Me

My photo
Sungai Buloh, Selangor, Malaysia
.... enjoying the simplest things in life - the smell of freshly-cut grass,......

Followers

Saturday 18 May 2013

Bunga Raya Ungu??

As-salam.

Pada petang ini Mak Aji ada jemputan ke majlis bacaan Surah Yasin di rumah salah seorang jiran. Mak Aji sebenarnya memang menunggu-nunggu untuk ke rumahnya kerana setiap kali Mak Aji lalu di sisi rumahnya kelihatan bunga raya berwarna kuning yang cukup cantik - apa lagi kalau bukan untuk mengecek keratan batangnya! Sebelum majlis bermula sempat Mak Aji menjeling-jeling bunga raya kuning itu! 

Rupa-rupanya jemputan yang duduk di sebelah Mak Aji juga peminat pokok bunga raya. Dia pula menunjukkan bunga raya ungu di pasu di hadapan rumah jiran itu. Mak Aji terlalu asyik dengan yang kuning hinggakan tidak perasan akan yang ungu itu! Mahu lihat? Ini dia!:

Tidak puas rasanya melihat yang ungu ini!!
Kata tuannya pokok ini agak manja sedikit, mudah mati kalau tidak kena gaya!
Berbunga-bunga pula hati ini untuk ke nurseri mencari bunga raya!!




3 comments:

  1. salam mak aji,

    setakat ni sy blum pernah jumpa bunga raya ungu, inilh pertama kali tgk, cantik gak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Rose,

      Mak Ajipun baru pertama kali tengok yang ungu ni. Itu yang main lalu je tepi dia, sebab x perasan bunga raya, ingatkan bunga lain! Memang berkenan sangat!

      Delete
  2. Dah lma sy cri yg warna ungu ni..dlu arwah mak sy prnah tanam yg warna ungu ni..tp bla mak sy mninggal thn 2010,sy smpat jg 3 minggu shj..kemudian pokok tu pun mati jg..blh beri alamat rumah makcik tu x ?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...