About Me

My photo
Sungai Buloh, Selangor, Malaysia
.... enjoying the simplest things in life - the smell of freshly-cut grass,......

Followers

Wednesday, 3 April 2013

Ini Sudah Lebeh!

As-salam.

Beberapa hari lepas kata Pak Aji pokok kacang botor sudah mahu menakluki compressor pendingin hawa di bilik anak bujang Mak Aji. Mak Aji jenguk dan melihat ini:

Wah, bukan main dia ya, diberi betis, nakkan paha pula!



12 comments:

  1. subur betul...pokok sy dah hampir nk jd arwah..kne semai br

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Nadia,

      Memang subur sampai hendak ke mana2 dia ni! Dah lama x boh baja apapun.

      Delete
  2. Salam mak aji,

    pokok kacang botor ni memang. Nurul tanam biar melilit dekat pokok depan rumah, sampai patah riuk pokok tu sebab berat menampung dia, punyalah menjajah. Tapi tak juga berbuah-buah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Nurul,

      Ingatkan para dia tu dah cukup besar, rupa2nya sekarang macam x cukup, memang ya dasar penjajah! Kalau diikutkan mahu dia naik ke atas bumbung! Udahlah menjajah sampai patah riuk x nak berbuah ya! Ni memang kes mabuk daunlah ni.

      Delete
  3. Waahhh...ini sudah lebeh ni. Jangan kacang botor tumbuh dalam compressor sudah. haru nk petik nanti. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ibu Qis,

      Memang ya melampau-lampau kacang botor ni! Kalau buah dah tumbuh dalam compressor alamat berasaplah kepanasan tuan bilik tu!! he he. Tuan dia x perasan pun. Bila AC x jalan baru dia tahu!

      Delete
  4. Replies
    1. Salam Zam,

      Dia pun macam kita gak sbb skrg kalau panas memang panas betul! Dia pun nak cari udara nyaman jugak, he he!

      Delete
  5. saya pernah tanam dulu...tapi banyak daun mak aji... jawabnya arwah pokok tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Hazayri,

      Kesian dia. Patut tunggu sikit, entah2 jenis yg macam budak yg slow-learner. Mak Aji punya pun mcm tu jugak tp berkat sabar alhamdulillah berhasil juga!

      Delete
  6. As salam mak aji,
    Sama mcm pkk kacang botor saya, masa nak membesar agak lambat tp bila mula memanjat, ia menguasai tmpt dgn pantas. Pucuk baru yg keluar saya kawal arahnya supaya ia berada pada satu tmpt saja.

    ReplyDelete
  7. Salam Adry,

    Jenuh juga ya nak ngepung pucuk baru tu?? Kalau x pun kita potong je boleh juga, kan?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...